کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی

کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی
کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی.
در دنیای امروز تاریخ شفاهی به عنوان یکی از شیوه های تاریخ نگاری مدرن تبدیل شده و در بسیاری از مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی جهان، چشم اندازهای نوینی را در مقابل مورخان و محققان گشوده است. تاریخ شفاهی گفتگویی هدفمند است، که با استفاده از ابزاری چون ضبط صوت و دوربین فیلم برداری(صوت و تصویر) خاطرات، مشاهدات و مسموعات عامیانه، مجریان، هدایت کنندگان و یا شاهدان و حاضران وقایع و رویدادهای تاریخی ضبط و ثبت شده و مستند می‌گردد.
در دنیای امروز تاریخ شفاهی به عنوان یکی از شیوه های تاریخ نگاری مدرن تبدیل شده و در بسیاری از مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی جهان، چشم اندازهای نوینی را در مقابل مورخان و محققان گشوده است. تاریخ شفاهی گفتگویی هدفمند است، که با استفاده از ابزاری چون ضبط صوت و دوربین فیلم برداری(صوت و تصویر) خاطرات، مشاهدات و مسموعات عامیانه، مجریان، هدایت کنندگان و یا شاهدان و حاضران وقایع و رویدادهای تاریخی ضبط و ثبت شده و مستند می‌گردد. با توجه به ضرورت کاربرد تاریخ شفاهی و نیازسنجی شرکت کنندگان، جلسات مشروح در برنامه قابل تکمیل می‌باشد.
برنامه نشست‌ها
نشست اول ساعت اول : درس تاریخچه تاریخ شفاهی درجهان و ایران
ساعت دوم فلسفه تاریخ شفاهی، منبع شناسی و مستندسازی
نشست دوم
ساعت اول: درس تنظیم مصاحبه (ویژگی‌های مصاحبه کننده و مصاحبه شونده)
ساعت دوم چگونگی طراحی بسته سوال، انجام یک نمونه مصاحبه فعال، کاربرد تاریخ شفاهی در تحقیقات تاریخی (تبدیل به مقاله یا کتاب)
مکان: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان، تالار صائب.

زمان: شنبه 7 آذرماه و یکشنبه 8 آذرماه: ساعت 2 تا 6 عصر. هزینه ثبت نام: 20000 تومان.
برگزارکنندگان: گروه تاریخ دانشگاه اصفهان و انجمن تاریخ محلی ایرانیان
لازم به ذکر می باشد علاقمندان به حضور در این کارگاه برای ثبت نام به دفتر قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه، نزد خانم زمانی مراجعه کنید و چنانچه مایل به ثبت نام غیرحضوری می باشید با شماره ذیل تماس حاصل فرمایید.09139107716
«برای شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه تخصصی صادر خواهد شد»
+ شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: