همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی

همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی
همایش بین المللی علوم انسانی اسلامی در تاریخ۱ خرداد ۱۳۹۵ توسط دانشگاه پیام نور استان گیلان و سازمان بسیج کارمندان استان گیلان و تحت حمایت سیویلیکا در شهر رشت برگزار می شود.با توجه به اینکه این همایش به صورت رسمی برگزار می گردد، کلیه مقالات این کنفرانس در پایگاه سیویلیکا و نیز کنسرسیوم محتوای ملی نمایه خواهد شد و شما می توانید با اطمینان کامل، مقالات خود را در این همایش ارائه نموده و از امتیازات علمی ارائه مقاله کنفرانس با دریافت گواهی کنفرانس استفاده نمایید.
وضعیت عالم در حال حاضر تحت سیطره مدرنیته است، اگرچه تعالیم و نظریه‌های مدرن در تقابل با تعالیم اسکولاستیکی قرار دارد؛ اما در ادامه همان تمدن و فرهنگ شکل گرفته است. مدرسان و دانشمندان عصر جدید، اگرچه، جهان جدید و در نتیجه سؤالات و پاسخ های جدیدی را توضیح می‌دادند اما برای سؤالات و نیازهای خاص زیست بوم فرهنگی خویش تلاش می‌کردند.
با گسترش آوازه فرهنگ و تمدن غربی به دیگر سرزمین ها، علاوه بر منسوجات و محصولات کارگاه‌ها و کارخانجات غربی و افزون بر اندیشه و افکار جدید غربی، دانشگاه‌ها نیز به عنوان مراکز اصلی تمدن ساز به تقلید در سرزمین های جدید ساخته شدند. مدارس سنتی در سرزمین های مقصد، آرام آرام بوی بی فایدگی و کهنگی و جای خود را به مراکز جدید علمی دادند. برای پر کردن دانشگاه نیز علاوه بر اعزام دانشجو به اروپا یا وارد کردن استاد از آنجا، کتاب‌های آنجا ترجمه می‌گردید تا علم جدید و به همراه آن راه حل برای معضلات جدید کشف گردد.
علوم انسانی متعارف، مبتنی بر فلسفه‌هایی هستند که مبنایش مادیگری است. بر این مبنا انسان حیوان انگاشته می‌شود". در این راستا تولید فلسفه علم اسلامی و نظریه‌پردازی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی اصلی‌ترین گام در اسلامی سازی معرفت و بنا نهادن تمدن نوین اسلامی بر پایه دانشی است که با استمداد از منبع وحی و در کنار سایر روش‌های پذیرفته‌شده زمینه را برای مرجعیت علمی ایران اسلامی در جهان فراهم خواهد نمود.
در همین راستا دانشگاه پیام نور استان گیلان در نظر دارد در راستای تحقق اهداف علمی و انقلابی و در ادامه فعالیتهای پیشین خود، در موضوع تحول در علوم انسانی، به کمک همه اساتید معظم حوزه و دانشگاه و با مشارکت و مساعدت مجموعه ای از دانشگاهها، مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی، همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی را برگزار نماید.
تلفن دبیرخانه: ۰۱۳۳۳۵۳۵۰۴۱
فکس دبیرخانه: ۰۱۳۳۳۵۳۵۰۴۱
آدرس پستی دبیرخانه: ایران - گیلان - رشت - تقاطع شهدای گمنام (یخسازی)-سازمان بسیج کارمندان و ادارات کل استان گیلان-صندوق پستی / کد پستی :
4143976479
+ سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۹
نظر شما
نام:
ایمیل : * نمایش داده نمی‌شود
نظر شما: